Het is een leuke case. Het probleem is dat de mailimport van TOPdesk niet zo intelligent is. Je wilt natuurlijk dat TOPdesk de status “knipt” uit het binnenkomende mailtje vanuit ServiceNow, en dat dan “plakt” in de dropdown op tabblad Extra informatie. Dat kan TOPdesk helaas niet, en daarom is er nu nog handwerk nodig: iemand die het mailtje leest en vervolgens de juiste status kiest.
Wat je wellicht kunt doen, is om 1 van de twee actiereeksen te pakken waarmee je een wijzigingsactiviteit start (via vinkje, of via status), en in plaats van de status Gestart, kies je Gesloten. Die hang je vervolgens aan een gebeurtenis, die afgaat op het wijzigen van de kaart. Alleen wanneer de dropdown op tabblad “Extra informatie” wordt aangepast naar de juiste waarde EN wanneer de activiteit mag starten is Waar.
Ik vind het alleen wel een wat technische oplossing. Degene die het mailtje vanuit Servicenow leest en daarna de goede status in die dropdown kiest, die kan toch ook de wijzigingsactiviteit gelijk sluiten?