Vertrouwelijke melding voor wachtwoord aanvraag

Beste,

Mocht dit onderwerp al besproken zijn, sorry, ik kreeg niets gevonden op steekwoord “wachtwoord”. :slight_smile:

Als functioneel applicatiebeheerder van een ander systeem hebben wij te maken met nieuwe medewerkers die een wachtwoord nodig hebben en aanvragen voor wachtwoord reset. Op dit moment versturen wij emails buiten Topdesk om omdat wij niet weten hoe we de inhoud van deze meldingen kunnen afschermen. Alleen voor al het andere gebruiken we wel Topdesk en is dit dus minder efficient (ook omdat je inzicht in onderwerpen daardoor wordt beïnvloedt)

De vraag is dus hoe we dergelijke meldingen vertrouwelijk kunnen behandelen en zorgen dat (het wachtwoord gedeelte van) de informatie die wordt verstuurd niet zichtbaar is voor iemand buiten de groep behandelaars?

Met vriendelijke groet,
Marc Ramaekers

Wellicht zou je een categorie filter kunnen instellen. Als je een subcategorie aanmaakt met bv de naam “wachtwoord reset” en alleen de behandelaren toevoegt aan het filter die dat mogen zien. Gevolg is dan dat maar een handje vol behandelaren dan die meldingen kunnen inzien.

Mocht het filter geen optie zijn, dan kan je bijvoorbeeld een tooltje als privnote wellicht hiervoor gebruiken. Je kan daarmee een privé notitie maken met een unieke link. De link kan je vervolgens via TOPdesk sturen. De notitie vernietigd zichzelf direct nadat de ontvanger hem geopend heeft. Het linkje blijft dan wel in TOPdesk staan, maar de inhoud is hiermee verdwenen.
Hopelijk heb je iets aan één van deze suggesties.

Hi Iris,

Dank voor de goede suggesties. Ik ga het bespreken met collega’s welke van de 2 opties het beste is.

Mvrgrt,
Marc