Rekenen met datums (now)

Complimenten! Zeer duidelijke documentatie gevonden op dit forum.
Vraag: kan ik bij actiereeksen ook rekenen met datums.
Ik wil (bijvoorbeeld) een veld updaten met de waarde ${.now} plus 1 uur

Allereerst welkom!

Antwoord op je vraag: ja dat kan, maar het is niet gedocumenteerd in mijn handleiding en alleen maar zeer magertjes op de Freemarker-site. De truc is om het tijdsobject om te zetten naar een integer in milliseconden, en dan een x aantal milliseconden erbij op te tellen (overeenkomend met bijvoorbeeld een uur), en dan de integer weer terugomzetten naar een tijdsobject. Dat tijdsobject kun je vervolgens weer wegschrijven naar een datumveld volgens de handleiding.

Ik heb het wel eens gezien, maar ik ben bang dat ik dat niet meer kan terugvinden. Hopelijk kom je eruit!

Geweldig, thnx. Ken freemarker niet dus wist ook niet dat de actiereeksen hierop gebaseerd waren.

Ter naslag (kan uiteraard verkort worden geschreven):

<#assign i = _responses.get_info_incident_self.body>
<#assign datestring = i.targetDate?replace("+0000", “+00:00”)>
<#assign dateobject = datestring?datetime.iso>
<#assign dateepoch = dateobject?long>
<#assign dateepochnexthour = dateepoch + 60 * 60 * 1000>
<#assign dateobjectnexthour = dateepochnexthour?number_to_datetime>
<#assign datestringnexthour = dateobjectnexthour?string[“dd MMMM yyyy, HH:mm”]>

1 Like

Ik zou graag in assetmanagement een datum met dagen willen vermeerderen echter lukt mij dit niet.
Met onderstaande krijg krijg ik de dag van vandaag maar ik had gehoopt dat .now,1 een dag er bij op zou doen echter werkt dat niet. Ik kan hier echt heel slecht documentatie over vinden kan iemand mij op weg helpen?
{
“contr_actiedatum”: “${.now}”
}

het is gelukt met “contr_actiedatum” : “${(.now?long + _variables.add_days?number * 86400000)?number_to_datetime?string?datetime.iso}”

Top, fijn dat het is gelukt! Interessant ook, om het aantal dagen als variabele op te nemen.

Hi Gilead, Ben bezig met een actiereeks om een datumveld: ${_card[“inventaris-controle”]! ,van een asset-sjabloon na triggering met 6 weken vooruit te zetten. Ik lees dat jouw zoiets is gelukt. zou je mij erin mee willen nemen hoe je het Json file hebt opgemaakt?
Ben zelf redelijk nieuw hierin en zou de hulp zeer waarderen.
alvast dank voor alle hulp.