Mailimport zonder wijzigen status

Hallo allen,

Laat ik mijzelf eerst even voorstellen. De naam is Marcel Pieper. Ik werk als applicatiebeheerder bij Tactus Verslavingszorg en doe daar onder meer de 2e lijns helpdesk. En ja… We gebruiken hiervoor Topdesk :slight_smile:

Ik zit met het volgende:

Als behandelaar sluit ik met enige regelmaat een melding die wmb al klaar is, maar komt er vervolgens nog een reactie van de melder of de leverancier. Ik wil deze informatie wel bewaren, maar wil niet dat de status van wijzigd in . Dat is wel wat er gebeurd als ik het op de snelle manier (via mailimport) aan de melding toevoeg. Liever wil ik niet de melding eerst op zoeken en dan de tekst (met evt. bijlagen) kopieren oid. Is er geen schakeloptie die je mee kunt geven zodat de mail wel geimporteerd wordt, maar dat de status ongewijzigd blijft?

Met vriendelijke groet,
Marcel Pieper

Hallo Marcel,
Ik ben zelf (nog) geen ervaren beheerder :slight_smile: . Ben altijd op zoek om zaken beter in te regelen.
Maar je wilt dus nadat een incident is afgesloten niet dat deze weer actief wordt als er na die tijd een reactie op komt?
Kun je dat niet gewoon regelen in de mailinstelling?
Instellingen> Mailimport> Het tabje meldinginstellingen. Keuze : als afgemeld de juiste optie kiezen?
Een andere optie zou kunnen zijn om een actiereeks met een gebeurtenis te gebruiken?

Vr. gr, Petra Sanders (Funct. Beheer bij Vanboeijen)

Dank voor je reactie, Petra,

Ik ben wel functioneel beheerder, maar niet van Topdesk helaas :grinning:. Dan zou ik het meteen proberen. Ik heb mijn vraag eerst intern bij ons gesteld aan degene die wel het functioneel beheer van Topdesk doet en daar kreeg ik als reactie dat het niet kon. Ik vond dat vreemd en dacht dat het wel zou moeten kunnen. Vandaar mijn vraag hier. Ik ga je suggestie doorgeven en kijk wat er op terug komt…

nogmaals bedankt!

Groeten, Marcel

Hallo Petra,