Mailimport zonder wijzigen status

Hallo allen,

Laat ik mijzelf eerst even voorstellen. De naam is Marcel Pieper. Ik werk als applicatiebeheerder bij Tactus Verslavingszorg en doe daar onder meer de 2e lijns helpdesk. En ja… We gebruiken hiervoor Topdesk :slight_smile:

Ik zit met het volgende:

Als behandelaar sluit ik met enige regelmaat een melding die wmb al klaar is, maar komt er vervolgens nog een reactie van de melder of de leverancier. Ik wil deze informatie wel bewaren, maar wil niet dat de status van wijzigd in . Dat is wel wat er gebeurd als ik het op de snelle manier (via mailimport) aan de melding toevoeg. Liever wil ik niet de melding eerst op zoeken en dan de tekst (met evt. bijlagen) kopieren oid. Is er geen schakeloptie die je mee kunt geven zodat de mail wel geimporteerd wordt, maar dat de status ongewijzigd blijft?

Met vriendelijke groet,
Marcel Pieper

Hallo Marcel,
Ik ben zelf (nog) geen ervaren beheerder :slight_smile: . Ben altijd op zoek om zaken beter in te regelen.
Maar je wilt dus nadat een incident is afgesloten niet dat deze weer actief wordt als er na die tijd een reactie op komt?
Kun je dat niet gewoon regelen in de mailinstelling?
Instellingen> Mailimport> Het tabje meldinginstellingen. Keuze : als afgemeld de juiste optie kiezen?
Een andere optie zou kunnen zijn om een actiereeks met een gebeurtenis te gebruiken?

Vr. gr, Petra Sanders (Funct. Beheer bij Vanboeijen)

Dank voor je reactie, Petra,

Ik ben wel functioneel beheerder, maar niet van Topdesk helaas :grinning:. Dan zou ik het meteen proberen. Ik heb mijn vraag eerst intern bij ons gesteld aan degene die wel het functioneel beheer van Topdesk doet en daar kreeg ik als reactie dat het niet kon. Ik vond dat vreemd en dacht dat het wel zou moeten kunnen. Vandaar mijn vraag hier. Ik ga je suggestie doorgeven en kijk wat er op terug komt…

nogmaals bedankt!

Groeten, Marcel

Hallo Petra,

Ik zat er nog eens over na te denken, maar ik ben bang dat het niet gaat werken. Ik wil. nl. niet altijd de status onveranderd laten. Als ik een melding af sluit, maar hij is volgens de melder nog niet opgelost en deze geeft een reactie, dan moet de status wel veranderen. Verder denk ik ook niet dat alle behandelaren mijn visie delen en dan zou het voor hen ook gelden. Ik moet echt een optie hebben om dit per afzonderlijke mail in te regelen ben ik bang…

Groeten, Marcel

Je hebt gelijk Marcel, dat zou voor alle meldingen gelden.
Maar mogelijk zou dit met een actiereeks wel kunnen, iemand met ervaring zou deze wel kunnen maken denk ik.

Hi Marcel en Petra,
Wat misschien een middenweg is, die ook vaak gebruikt wordt in TOPdesk inrichtingen is het verschil te gebruiken tussen gereed en afgemeld.
Vaak is het zo dat het status veld (de dropdown met waardes) gekoppeld is aan de afhandelingsstatus (de vink vakjes).
Je kan bv een melding de status “gereed” geven, wat overeenkomt met het vink vakje “gereed”. Na een afgesproken vaste periode, bijvoorbeeld 1 week, wordt de melding automatisch op de afhandelingsstatus “afgemeld” gezet.
De mailimport kan je dan vervolgens inrichten dat een mailtje wél een melding heropend als die op afhandelingsstatus gereed staat, maar níet als deze op afgemeld staat. In dat geval wordt er een nieuwe melding aangemaakt.
Ik hoop dat ik het duidelijke heb uitgelegd.

afbeelding

Hartelijke groet,
Iris van Breda

Joost-IT | IT Tooling consultant | 06-13085288

Hallo Iris,

Dank voor je reactie. Ik snap wat je bedoeld. Ik moet er even over nadenken of dat iets voor ons is. Het vraagt ook wel een soort van discipline om met afgemeld en gereed op de juiste manier om te gaan. Ik merk dat dit nu door elkaar heen gebruikt wordt. Zoals gezegd ben ik zelf niet de functioneel beheerder van Topdesk bij ons, maar ik verzamel wel de suggesties en leg ze bij de juiste persoon neer. Maar zoals gebruikelijk is er waarschijnlijk geen makkelijke manier. Ik zat zelf te denken aan een bepaalde tekenreeks in het onderwerp om er voor te zorgen dat de status bij mailimport ongewijzigd blijft oid. Maar toch bedankt, Iris

Groet, Marcel

1 Like