Link tussen TopDesk en Ultimo

Weet iemand hoe makkelijk is om een informatie uitwisseling te creeren tussen de onderhoudsmanagement software van Ultimo (Ultimo.com) en Topdesk?

Stel je zit in een object bij Ultimo en wil een informatie verzoek sturen naar de afdeling databeheer. Idealiter zit er dan een knop , die opent TD en schiet meteen de object data in de betreffende velden van TD. Je maakt je melding. En vervolgens wordt de datum van de melding en het meldingsnummer in het tekstveld van Ultimo gekopierd.

Daar zou ik al ongelooflijk blij mee zijn. Maar is het erg gecompliceerd? Wie kan me wat tips geven om de ITers in beweging te krijgen?

Dag Thor, welkom op het forum!

Over het algemeen gelden er twee belangrijke zaken bij koppelingen:

  1. Beide pakketten moeten op een of andere manier een connector hebben, meestal een REST API. TOPdesk heeft dat, maar of Ultimo dat heeft, dat zou de leverancier Ultimo moeten aangeven.
  2. Koppelingen bouwen is bijna altijd erg complex. Je hebt aan beide kanten een technisch specialist nodig met verstand van zake, en die mensen zijn schaars en duur.

Dus, wellicht niet het antwoord dat je hebt gehoopt :wink: Maar hopelijk heb je er wat aan!