Kennisbank en kennisitems voor behandelaars

Goedendag,

Wij zijn bezig om onze technische kennis van applicaties in Topdesk te zetten. Voor behoud van kennis en een soepele kennis overdracht naar nieuwe collega’s. Het betreft dus in eerste instantie kennis voor behandelaars, niet voor “melders”. Alhoewel dat in mijn ogen niet zoveel moet uitmaken voor het probleem zelf.

Namelijk wij willen aan de behandelaars kant de kennis items onderverdelen per applicatie en dan per onderdeel. Voorbeeld applicatie is Topdesk en onderdeel is aanmeldproblemen.

Nu dachten wij dat de kennisbanken hierbij konden helpen, maar afgezien van de 2 die we al hebben (kennisbank en kennisbank intern) kunnen we er geen aanmaken.

Is een aparte kennisbank per onderwerp (lees applicatie) mogelijk en de oplossing of zijn er betere oplossingen?

Mvrgrt,
Marc

Dag Marc, welkom op het forum!

In principe kun je kennisitems niet beschikbaar stellen op de Selfserviceportal. Dat staat onder tabblad Publiceren. Dat betekent dat ze dan alleen voor behandelaars zichtbaar zijn, en dat is geloof ik wat je wil. Je kunt zo dus een kennisbank maken alleen voor behandelaars.

Daarnaast kun je je kennisitems nesten, dus onder een hoofdgroep “Applicaties” hangen. Zo kun je dan ook per applicatie kennisitems maken.

In principe zou de handleiding voor het kennissysteem hiervoor voldoende moeten zijn.

Hoi Rogier,

Allereerst, bedankt voor je reactie en de beste wensen. Dat is ook de reden dat ik nu pas weer reageer, want ik mocht genieten van een extra lange vakantie.

Dit is idd wat ik wil en wat we ook al doen. Wij kiezen bewust om iets wel of niet te publiceren, afhankelijk van de doelgroep.

In principe kun je kennisitems niet beschikbaar stellen op de Selfserviceportal. Dat staat onder tabblad Publiceren. Dat betekent dat ze dan alleen voor behandelaars zichtbaar zijn, en dat is geloof ik wat je wil. Je kunt zo dus een kennisbank maken alleen voor behandelaars.

Ok. Dit ga ik nog nader bekijken met onze applicatiebeheerder. Dank voor de richting waarin we moeten zoeken.

Met vriendelijke groeten,
Marc