Http request werkt niet meer

Binnen onze Topdesk hebben wij een http request in gebruik om wanneer er binnen een melding het vinkje bij Gereed wordt gezet de status van de melding op gereed wordt gezet. Hetzelfde is voor het vinkje Afgemeld ingericht.

Afgelopen weekend hebben we Topdesk geüpdatet naar versie 11.04.014-on-premises-release2 (VA). De versie die we nog in gebruik hadden was versie 9.xxx. Sinds versie 10.xxx wordt de parameter ‘save=true’ niet meer in HTTP-verzoeken ondersteunt.

Topdesk zelf geeft het volgende hiervoor aan:
In het algemeen raad ik aan om de functionaliteit voor “Status bepaalt afhandeling” te activeren.
In dat geval is het niet zo dat bij het zetten van het vinkje voor Gereed de status wordt veranderd naar gereed, maar juist andersom.
Zodra u de status “Gereed” invult zal TOPdesk het vinkje voor “Gereed” zelf zetten.

Dit is wat we niet willen. Het vinkje zetten is namelijk eenvoudiger dan de status in een pull down menu te selecteren. We zouden dit middels API moeten gaan regelen. Ik heb geprobeerd me hierin in te lezen, maar kom hier niet echt uit.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft, of mij op weg kan helpen om met behulp van een actiereeks e.e.a. op de achtergrond te regelen.

Ik heb hier op het forum de handleiding gevonden (Laansloot-Actiereeksen-handleiding.pdf) waarmee ik de inrichting voor het gebruik van actiereeksen goed heb kunnen zetten. Hiermee is het vervolgens ook gelukt om de gewenste instellingen te krijgen. Ik loop alleen nu nog tegen het probleem aan dat er automatisch een mail verzonden wordt (door het serviceaccount) ondanks de instelling “Bevestigen voor verzenden (alleen Behandelaarsgedeelte)”. Iemand een idee?

Wellicht wordt er een andere mail verstuurd die er veel op lijkt? Waar de bevestiging voor verzenden niet aan staat?