Http request nieuwe melding koppelen aan bestaande majormelding

In de selfservice portal heb ik (tijdelijk) een meldingsformulier gepubliceerd i.v.m. een storing van outlook. Omdat hier al meer meldingen van zijn, is hier al een major melding van.
Wat ik graag zou willen, is een http request dat de nieuwe melding koppelt aan de al bestaande major melding (op tabblad ‘informatie’).
Ik kom een eind maar weet niet helemaal hoe ik de actiereeks er dan uit moet zien.
Het moet beginnen met /tas/secure/incident?action=edit& maar dan?
Het unieke Unid van het majorincident heb ik inmiddels, dus ergens moet er ook unid=8f7a57e9a1aa47128f80b10add472f3b in.
PS:
Ik kan in dit geval geen gebruik maken van de standaard functionaliteit van Topdesk waarbij je een majorincident publiceert op de SSP, want we willen graag dat ze het probleem dagelijks kunnen blijven melden en dat kan dan niet (want je krijgt de knop ‘ik heb dit probleem ook’ maar één keer)

Allereerst: welkom op het forum!

Terug naar de vraag: als je TOPdesk 6 of nieuwer hebt, dan zou ik adviseren om je major melding gewoon te publiceren met het vinkje “Publish in Self-Service Portal”. Je klanten kunnen dan gewoon een knopje drukken om een melding te maken, en die melding komt dan automatisch onder je major melding te hangen. Dat is hoe TOPdesk het heeft bedacht, en dat snijdt hout.

Ik zou afraden om dit met een httprequest te doen. Het is heel veel werk en het grenst aan maatwerk. Je komt waarschijnlijk ook in de knoop met de actions en events. Wil je het toch? Dan moet het zoiets worden:
/tas/secure/incident?action=edit&unid=[-UNID-]&field0=majorincidentid&value0=8f7a57e9a1aa47128f80b10add472f3b&j_username=httpuser&j_password=httppassword&validate=false&save=true

Zorg er vooral voor dat je het httprequest op de achtergrond laat draaien, omdat je met plaintext username en wachtwoord werkt. Dat moet, omdat je in het behandelaarsgedeelte iets wil laten gebeuren, terwijl de gebruiker is ingelogd op de Selfserviceportal.

Veel succes!

Allereerst bedankt voor je reactie!
Ik ben het helemaal met je eens dat het verstandig is om de optie major melding te gebruiken, dat doen we normaliter ook. Echter voldeed dat -zoals ik aangaf- niet in deze specifieke situatie omdat de gebruikers dan maar één keer die button krijgen om een melding te maken. Hebben ze er daags erna nog last van, dan kunnen ze dat niet opnieuw melden via die weg. En dat wilde systeembeheer wel in dit geval. Vandaar de ‘noodgreep’. Na enig gepuzzel en met hulp van Topdesk ben ik er inmiddels zelf ook uitgekomen:
/tas/secure/incident?action=edit&unid=[-UNID-]&replacefield0=majorincidentid&searchfield0=naam&searchvalue0=\UM19071994\u&save=true&validate=false&j_username=httprequest&j_password=xxxxx
Zodra het issue verholpen is zet ik het httprequest op inactief en hou ik me bij de majormelding :slight_smile:

Oh ja dat kan ook. Dat is dezelfde manier als ik had voorgesteld, maar dan niet op UNID maar op meldingsnummer.

Fijn dat het in ieder geval werkt