Asset aan change koppelen met actiereeks

Wij hebben in asset management een Impact-en Risico analyse asset gebouwd die ingevuld moet worden bij iedere change. Deze IRA-asset kunnen we al met een actiereeks vanuit de change aanmaken. Alleen kan ik nergens in de documentatie vinden hoe ik deze IRA-asset dan als middel kan koppelen aan de change, zodat deze ook vanuit de change direct te vinden is.
Is dit wel mogelijk?

Dit gaat om een losse asset? Dus verschillende wijzigingen kunnen verschillende assets als object-ID krijgen?

Het antwoord is overigens: dit is wel mogelijk, met een actiereeks. Na de stap voor het aanmaken van een asset in de actiereeks krijg je de unid terug van de gemaakte asset. Dan maak je een tweede stap in de actiereeks, waarin je de asset koppelt aan de change. Om dit klaar te spelen gebruik je Hoofdstuk 4
Werken met stappen in de actiereeksen-handleiding, in combinatie met de documentatie rondom de Change mgmt API. Zal wel even een gepuzzel zijn, maar het is technisch mogelijk.

Ik ben recent hier ook mee bezig geweest en loop eigenlijk tegen hetzelfde “probleem” aan.
Situatie: er is via een actiereeks op een meldingenkaart(1e lijn) of wijzigingskaart (eenvoudige of uitgebreide) een asset-kaart aangemaakt. Doel is om deze asset-kaart direct te koppelen aan de melding of wijziging.
Nu ben ik daar al een tijdje mee bezig geweest met dat koppelen.
Wat ik gevonden heb in de documentatie, is dat koppelen met een actiereeks wel lastig is.
Onderstaande werkt perfect, alleen volgens de documentatie werkt dit alleen bij de linkType: Branch, Person, PersonGroup en location.
Hoe dit op te lossen bij meldingen en wijzigingen heb ik niet kunnen vinden.
Wellicht dat iemand mij daar ook mee op weg kan helpen.
{
“assetIds”: [
“${_variables.Asset_ID}”
],
“linkType”: “person”,
“linkToId”: “${_variables.Person_ID}”
}

Hallo Wim,
Begrijp dat je via een actiereeks bijvoorbeeld een asset (uit new assetmanagement) aan een melding wilt koppelen? Ik ben daar ook mee bezig maar kom er niet helemaal uit. Volgens mij is de API documentatie op dat gebied ook niet helemaal compleet. Ben jij er inmiddels al uit? Dan hoor ik graag hoe je dit gedaan hebt.
Gr., Edwin

Ik kom er morgen wel even bij je op terug.
Het is mogelijk.

Deze aktiereeks wordt opgeroepen vanuit het contextmenu van een 1e lijns.
Ik bouw in stap 1 een nieuwe asset op, op basis van een template ID met een aantal gedefinieerde velden vanuit de 1e lijns melding.


In stap 2 koppel ik de nieuw aangemaakte asset kaart aan de melding.
Je kunt natuurlijk ook een id van een bestaande asset koppelen aan een 1e, 2e lijns of wijziging.

Voor een wijziging ziet het er als hieronder uit.

Ik hoop je hiermee verder op weg te hebben geholpen

Dankje, ben hier zeker mee geholpen!