Actiereeks Error Handling

Ik heb een aantal actiereeksen geschreven welke de meldingen tussen 2 TOPdesk omgevingen kan synchroniseren. Ik wil hier echter wat errorhandling aan toe voegen.
Als een melding aan de andere kant niet geupdate kan worden (ticket niet gevonden / topdesk niet beschikbaar) wil ik in de bron topdesk hier een nette melding van tonen.
Is er een variabele voor de response status welke ik in een volgende actie kan opvragen? (de 404 in dit geval en deze in een IF statement gebruiken).

Dat kan volgens mij wel. Bij het invoegen van een variabele in je actiereeks kun je bij Reactiegegevens kiezen voor Reactiestatuscode. Dat wordt dan zoiets:
<#if _responses.externalpost.statusCode == “404”>Doe iets</#if>

Aandachtspunt alleen is dat een http statuscode 404 waarschijnlijk tot een rood vinkje leidt in de logs van de actiereeks. Dan lijkt het alsof de actiereeks heeft gefaald.
Er is waarschijnlijk wel een nettere oplossing te bouwen, met een GET om te controleren of het externe nummer bestaat, en dan een POST om de data te pushen als het ticket is gevonden. Die laatste maak je dan afhankelijk van de controle (in de aangepaste voorwaarden).

Top! _responses.externalpost.statusCode was inderdaad hetgeen ik naar op zoek was.
In de log wordt er inderdaad wel een fout getoond, maar daar kan ik mee leven.