Actie reeks hulp

Ik ben redelijk nieuw in TOPdesk en mij aan het verdiepen in de actiereeksen maar ik kom er niet uit dus ik hoop hier wat hulp te krijgen.

Voor mijn gevoel is het niet heel moeilijk wat ik wil dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Ik wil graag een actie reeks die iedere dag om 8 uur afgetrapt wordt en kijk of er persoonskaarten zijn waar geen bepaalde asset (telefoonnummer) aan gekoppeld zit.

Als dit het geval is moet er een vrije asset (telefoonnummer) gekoppeld worden aan de persoonskaart.

Ik heb geen idee hoe je de action sequence op een vast tijdstip dmv een gebeurtenis af kan trappen. Wellicht kan je dit op basis van een personenimport vanuit een P&O pakket bijv.

Om alle assets op te halen die aan een persoon gekoppeld zitten:
GET
${_variables.TOPdesk_url?no_esc}/tas/api/assetmgmt/assets?linkedTo=person/${unid}&fields=name,@type&archived=0

Deze manier kan je de id van het asset telefoon achterhalen

Vervolgens kan je deze gebruiken om alleen de waarden op te halen van het asset telefoon
${_variables.TOPdesk_url?no_esc}/tas/api/assetmgmt/assets?linkedTo=person/${unid}&fields=name,@type&archived=0&filterField=type_id&filterValue=F031FBA3-C9B0-4324-887D-FB228AB43A33

Stap 2 toewijzen van een telefoon laat je uitvoeren alleen als de eerste succesvol is.
Hier voorbeeld van TOPdesk zelf, ik hoop dat je hiermee wat kan.

{
    "formatVersion": "2.6",
    "exportDate": 1555338198923,
    "actionSequence": {
        "name": "Create Asset",
        "description": "KI 11282\nVersion: 1.0\nDate: 15-04-2019\nAuthor: VincentB\n\nStep 1: Create Asset",
        "structureName": "incident1",
        "configuration": {
            "variables": [
                {
                    "name": "TOPdesk_URL",
                    "value": "Enter in the URL of your TOPdesk environment"
                },
                {
                    "name": "topdesk_user",
                    "value": "Enter in your API user here"
                },
                {
                    "name": "topdesk_applicationpassword",
                    "value": "Enter in the application password of the API user here"
                },
                {
                    "name": "Template_ID",
                    "value": "Enter in the ID of the Template"
                },
                {
                    "name": "Name_Asset",
                    "value": "Enter in the Object ID of new asset"
                }
            ],
            "mappingDefinitions": [],
            "steps": [
                {
                    "name": "Create_Asset",
                    "method": "POST",
                    "url": "${_variables.TOPdesk_URL?no_esc}/tas/api/assetmgmt/assets",
                    "headers": [
                        {
                            "name": "Content-Type",
                            "value": "application/json"
                        },
                        {
                            "name": "Authorization",
                            "value": "Basic  ${_base64(_variables.topdesk_user + \":\" + _variables.topdesk_applicationpassword)}"
                        }
                    ],
                    "escapeBodyValues": false,
                    "body": "{\n  \"type_id\": \"${_variables.Template_ID}\",\n   \"name\" : \"${_variables.Name_Asset}\"\n }\n",
                    "executionCondition": "ONLY_WHEN_PREVIOUS_SUCCEEDED",
                    "customExecutionCondition": ""
                }
            ]
        }
    }
}

Een vaste tijdstip kan je plannen in Webhooks.

Ga naar Assetmanagement
Ga naar Middelenacties
Selecteer Modules: Webhooks en ingeplande acties

Hier kan je in Triggers een planning aanmaken
Selecteer “Volgens planning” en “Soort planning”